lekkerlevenisdeleus.reismee.nl

....en de Borsjt en de Blini's

'TEH TEH TEH TEH TEH TEH TEH TETEH...... nee joh' zeg ik: 'dat is met die poppen'

Tem tem dede tem tem dede tem tem dedetemtem!

'Dat heeft er al helemaal niets mee te maken', zegt Nicolien dat is van Pirates!

'Ok ok', zeg ik, ik zeg dan: ' thum thuum thum thuuum thum thum thum thum thum thum thuuuum....nee wacht dat is de bokkerijders....

Nicolien zegt: 'Tum tum tuuum diediediediediediediedie tum tum tum.... JA, dat IS HEM!!'

Goh wat lijkt die hermitage op de fata morgana he?

Nou alle gekheid op een stokje, maar zo gaat het hier dus wel in Rusland. We hebben het naar ons zin. En dat is lastig, want niemand anders lacht hier. In welgeteld zes dagen staat Bouke op 2x een lach van een rus en Nicolien op 3x....Maar goed, we hebben ze ook niet meer echt hard nodig, want inmiddels zijn we al aardig thuis in het cyrillische schrift; oftewel: bestellen bij de Teremok (=Russische mc donalds) gaat ons goed af (leve de blini!!) en het metronetwerk kennen we op ons duimpje.

Nu dan tijd voor de statistieken. We hebben, in Sint Petersburg, onder het genot van een paar biertjes gewoon 1,5 uur mensen zitten tellen en komen tot de volgende conclusies: 1) er zijn meer vrouwen dan mannen. 2) er zijn heul veel mooie vrouwen, maar nul mooie mannen L. 3) evenveel vrouwen dragen een kort rokje als een (zeer korte) broek. 4) Russische vrouwen dragen het liefst hakken van meer dan 10 cm (ondertussen snap je wat Bouke vindt van de plaatselijke bevolking van Rusland). 5) er zijn zeer weinig mensen met overgewicht. 6) kinderen zijn zo goed als onvindbaar. 7) echte Russische restaurants zijn op één hand te tellen, maar de sushi bars zijn daarentegen goed vertegenwoordigd J. Sterker nog, er is eigenlijk geen bar/restaurant te vinden dat geen sushi heeft.

Dan is er nog een gebeurtenis die zeer vaak voorbij komt op straat. Vrouwen willen heel graag op de foto gezet worden. En dan niet op de manier dat je denkt: leuk! Nee, het moet een plaatje worden waar een aantal strikte regels voor zijn. De eerste is dat het plaatje uiteindelijk net zo is al het slechtste plaatje uit de Zeemanfolder. Daarnaast moet er één hand gehouden worden tegen een willekeurig object. Natuurlijk is dit object zorgvuldig 3 minuten lang onderzocht. De andere hand moet zo nonchalant mogelijk in het haar terwijl het hoofd iets naar achter hangt. Borsten vooruit en buik in, gooi daar een zo fake mogelijk glimlach bovenop en je perfecte slechte foto is klaar! Gelukkig hebben wij het ook nog even voor gedaan op de foto's.

We zullen jullie ook nog wat echte informatie geven: St Petersburg (St Pete voor intimi, en het doet mij erg aan 5 december denken) verschilt erg van Moskou. Het merendeel van de gebouwen in Sint Pete is in dezelfde tijd gebouwd. Veel gebouwen lijken op elkaar, er is veel verkeer, er is veel water en alleen wat jonge mensen spreken Engels. Het is wel echt een super mooie stad waar jullie zeker een keer een stedentrip heen moeten maken. Op dit moment is het white nights: het wordt hier niet donker, het schemert hooguit 3 uurtjes en dan wordt het gewoon weer licht.

Moskou heeft veel meer verschillende gebouwen, meer verschil tussen oud en nieuw en een meer internationale uitstraling. We zien veel, en lopen/lezen/slapen veel in parkjes, want van al dat sightseeing word je behoorlijk moe. Ik denk dat het tijd is dat we maar eens 5 dagen in een trein gaan zitten om goed uit te rusten J!

Oh ja, de opdrachten. We zijn heel hard aan het nadenken en hebben al goede ideeën. Ook hebben we er al 1 af! Die moest tenslotte echt in Rusland gebeuren: Op de foto met een Russisch snoepje. Nou ik kan je zeggen dat er belachelijk veel lekkere snoepjes hier rond dartelen maar ik heb de 2 beste te pakken hoor! Kijk maar eens bij de foto's! Andere grotere opdrachten zijn we al aan begonnen. Hieronder zie je de vordering, en onthoudt: er kan nog meer bij want alle opbrengsten gaan naar het goede doel in Sri Lanka. (zie 1e bericht op deze site). Probeer overigens even de opbrengsten te mailen dan kunnen wij laten zien hoeveel er naar het goede doel gaat!

• 1) Op de foto met een russisch snoepje(ernst) opbrengst ? Opdracht geslaagd!
  • 2) Maak een kwartetspel met foto's(dian) opdracht loopt
  • 3) Beeld spreekwoorden uit (merle en jochem) opdracht loopt
  • 4) Doe 'het dansje' overal(grote groep vriendjes)opdracht loopt
  • 5) Foto van lokale zelfgebrouwen drank in mongolie(ernst)
  • 6) Badmintonnen met lokale badmintonners(Gjalt en Jelle)
  • 7) Langere chinees dan nicolien zoeken(Jelle)
  • 8) Op de foto met zoveel mogelijk kinderen (arne)
  • 9) Op de foto met plaatselijke vuilnismannen (Marielle)
  • 10) BBQ'en met de plaatselijke bevolking (Jeannete)
  • 11) Tot aan onze kuiten in de ganges (aad)
  • 12) Kaartje knippen in de trein (Lonneke en Bart) opbrengst 10,-

Dat was het voor nu. Morgen gaan we de trein in naar Azie.

Dikke kussen van ons,

N & B

bart

heey vakantiegangers!!

haha, super gaaf allemaal! Denk dat lon en ik via rusland gaan ;)... Iig heel veel plezier in de trein en tot over 3 weken.

kus

Adriaan

Hey B&N,
Toffe pic's hoor, vooral die met russische snoepjes ;-), misschien toch maar kijken of ze nog zusters in Rusland zoeken :D.
Have fun in Azië.

Voor de opdracht tot/met de kuiten in de ganges 10 euro en een nieuwe opdracht is: je eigen wodka brouwen in Mongolië en daarvan dan minimaal 1 glas van te drinken voor 15 euro.
bijdrage aan de groepsopdracht van mij zal 10 euro zijn.

nou greetz en tot snel!
xx

Lonneke

Haha mooi verhaal en mooie foto's!!! Klinkt allemaal fantastisch. Heel veel plezier en succes in de trein.
Kus

Frank

mooi verhaal luitjes, klinkt en ziet er fantastisch uit. En dan is er nog maar een week om.
Blijf van die leuke dingen schrijven. Groetjes!

Frank

Marieke

Tatatietietatata Tatataatatietatatataaa

Dat is hem! Ik heb er van wakker gelegen ;-)
Mooi verhaal en mooie foto's! En inderdaad, nog maar een week om. Fijne treinreis!

xx

Mariëlle

Joehoe! Gefeliciteerd met de 450e verjaardag van de Basiliuskathedraal in Moskou (is t google achtergrondplaatje:)!

Treinse!!

zoenzoen

Niels

Wat een heerlijk eerste mailtje! Kan dit nog beter? 1 ding is zeker, dit wordt een superreis. Nu al benieuwd naar het volgende verhaal. Uit de trein?

Geniet ervan!
Niels

Rnst

Hahaha! Dat geloof je toch niet? Mooiere snoepjes waren voor mij niet denkbaar in het grauwe Russische straatbeeld.

Nou, jullie hebben 10 euro verdiend, hoor!

Geniet maar lekker van jullie treinreis (trein = ????? = /poewest/); lekker uitrusten, kaartjes knippen en veul plezier!

hetty en nico

hoi nicolien nen bouke
we hebben het idee dat jullie onderhand de trein uit zijn en in mongolie vertoeven
wij zijn benieuwd hoe het was in die trein

mapa

Mer & Joch

Ha klinkt tof zeg! Huilen met de pet op gaat dus gemakkelijker dan lachen misschien?! ;)
Net terug uit Orlando, waar ik perongeluk met Eddy Murphy in de lazy River van het Hotel zat.

Jan Willem

Opdracht:
Maak een sneeuwpop. Minstens 1m50 hoog. En schrijf 7,20 dollar bij je opbrengst. Enjoy!