lekkerlevenisdeleus.reismee.nl

...en het Surfen op Sri

WHOEHOEHOEHOEHOEHOEOEOEOEOE!!!!!!!!!!!!!!
Ik zat in een vette tube weet je!
YEEEEEEEEEEEEEEEEEEHHHHH BABY!!!!
WICKED!!!! Vette beach break!
Deze set was ik helemaal goofy!!!

Alle taal komt voorbij als ik Nicolien voorbij zie gaan op een board. Het kostte haar welgeteld 38 minuten en 25 seconden om mij voorbij te surfen. Ik zeg: Hulde!

Nee sorry, ik moet beginnen met mijn excuses aan te bieden voor twee zaken. De eerste is: mensen voelden zich nogal aangesproken na het vorige stukje over wanbetalers. Er zijn mensen die geld overmaakten zonder een opdracht gegeven te hebben en er zijn mensen die dubbel geld overmaakten alleen maar om niet genoemd te worden. Gelukkig ben jij een trouwe lezer, en heb jij netjes de centjes overgemaakt en daarvoor dank namens ons en de kindjes...
Mijn 2e excuses: ik heb beloofd geen lange stukjes te schrijven, en deze is dat helaas wel. Gelukkig geen echte informatie, maar wel echt een lang verhaal.
Even een aantal korte wetenwaardigheden op een rijtje:
Het vorige stukje is geëindigd met dat ik niet geloofde dat het regenseizoen werd. Ik kan daar kort over zijn: ik had het mis. We hopen dat we je nog wel in een goede bui hebben kunnen brengen met ons laatste dansje. Mocht je die nog een keer willen zien staat hij alle koude wintermaanden voor je klaar bij de filmpjes. Inmiddels zijn we uit de regen (heuvels op Sri) en bij het mooie weer (stranden zuid Sri) aangekomen.
In het intro heb je gelezen wat waar hier doen. 'Wat een ellende' hoor ik je denken... nou niet om jou jaloers te maken, maar de top 3 ergernissen van de afgelopen week zijn: 1) te harde boter, 2) zand in mijn zwembroek en 3) een palmboom die in de weg staat (gelukkig niet met surfen).

Ook is het ons gelukt om net niet opgelicht te worden! Maar, mocht je daar meer over willen weten, dan mag je ons altijd uitnodigen voor een lekker etentje, we komen graag.

Wist je overigens dat de junglekip, het nationale dier van Sri Lanka is? Zo, dan weet je dat ook weer voor het volgende potje triviant met oud en nieuw.
En dan nu, lieve sponsors, het verhaal over ons bezoek aan het weeshuis in Maggona. In het weeshuis wonen momenteel 56 jongens tussen 6 en 18 jaar. Elke dag hebben de kinderen een vast programma: ze gaan naar school, eten samen, bidden samen, doen klussen samen en spelen buiten.
De kinderen waren ontzettend blij met ons bezoek. Je merkt dat ze weinig persoonlijke aandacht kunnen krijgen en zijn daarom erg blij als er vrijwilligers in het weeshuis verblijven.
Tijdens ons verblijf was er, door twee andere Nederlandse vrijwilligers, een disco-avond geregeld. Die kinderen zijn al blij met een klein beetje persoonlijke aandacht dus je snapt hoe zij dit vonden! Vraag me ook nog steeds af hoe zij zo hebben leren dansen...
Het was fantastisch om een paar dagen met die jongens op te trekken en hebben besloten dat we het sponsorgeld gaan verdelen. Een groot gedeelte van het geld gaat gebruikt worden om in januari een uitje voor de jongens te regelen (via de Nederlandse organisatie www.helpsrilankanu.nl). Ze komen nooit buiten de hekken van het weeshuis, dus een dagje uit gaan ze zeker fantastisch vinden! Bovendien zijn de faciliteiten in het weeshuis redelijk goed op orde. Als we foto's over het uitje krijgen, dan zullen we die op onze site plaatsen.
Een klein gedeelte zullen we gebruiken om één jongen, Ajith, te sponsoren. Voor een klein bedrag per maand zullen we hem tot aan zijn 18e sponsoren. Op het moment dat hij dan het weeshuis verlaat, heeft hij een mogelijkheid om een studie te doen of zijn rijbewijs te halen o.i.d. Dit zou hij normaal gesproken nooit kunnen doen. Bij de foto's vind je ook een foto van Ajith!
Het afgelopen half jaar hebben we een dagboek bijgehouden. Niet om onze diep gekoesterde gevoelens in op te schrijven, maar om te schrijven wat je allemaal meemaakt. Je vergeet nogal eens wat, zeg maar. Daarbij hebben we ook elke keer oneliners opgeschreven, en het leek ons wel een leuk idee om jou de top 32 te geven. Geeft je hopelijk een klein glimlachje.....Mocht je nog vragen hebben over enkele oneliners; je mag ons altijd uitnodigen voor een lekker etentje, we komen graag.
1. Violence is my middle name - Nicolien
2. De stront van Nan is het lekkerst - Bart
3. Poep is toch ook afval ? - Bouke
4. XXL, ik weet toch GVD wel wat voor maat ik heb!! - Bouke
5. Nicolien verkoop je lichaam! - Bouke
6. Hello DVD? Hello cookie ?- zeer goed verlopen gesprek tussen Bouke en verkoper
7. Nicolien, ben je murw? Nee ik ben een plasje... - bijzonder gesprek tussen Bouke en Nicolien
8. For your and others safety, don't carry any explosives in the bus - Buschauffeur
9. You only have a little problem - de dokter
10. You're too thin to go to Lhasa - trein conducteur
11. Ik heb een strapless slaapzak - Nicolien
12. I can see the movement of my arm - Nicolien
13. We believe in supersticious - gids Jamba
14. I think you're a bouncer and you're a nurse - gids in Nepal
15. Als het er niet uitkomt, zit het er nog in - Nicolien
16. Ik zie de kamer bewegen - Bouke
17. Ik ben jouw favoriete mellow fellow - Bouke
18. Dus krabben zijn communistisch - Bouke
19. Mijn tenen lijken op een prisma - Bouke
20. We're rich and stupid - Nicolien
21. Nou kom op, laten we dat culturele gedoe nu maar doen, dan zijn we er vanaf - Nicolien
22. Jeepsafari is pas echt avontuur - Nederlandse Arke reizigster (50+)
23. Misschien is dat wel de paus van de boeddhisten ofzo - Bouke
24. Ik rol die pizza op, en stop hem in mijn holle kies -Nicolien
25. 10% van mijn kennis komt uit Disney tekenfilms - Nicolien
26. 10% van mijn kennis komt uit computergames - Bouke
27. Alles wat ik over heb, wordt gewoon een 'E' - Nicolien
28. Chicken tonight saus is zo vies, je kunt beter droge rijst eten - Nicolien
29. No alcohol for the lady, she will dance - man van het guesthouse
30. This is a secret sauce, you want to know it? - man van het restaurant
31. You're soldier, yes? - man van een ander restaurant
32. The sea changes like woman- baas van restaurant


Dit is de laatste keer dat de opdrachten beschreven worden, en aangezien jij je centjes al hebt overgemaakt moeten wij hem natuurlijk wel uitgevoerd hebben. Nou dat klopt! Alleen 2 opdrachten staan nog open, en die gaan we komende week zeker nog doen (sorry Ton en Yvon). De andere opdrachten zijn voldaan, en staan onder de foto's. De sneeuwpop leek ons iets te makkelijk, dus we hebben er maar een extra uitdaging van gemaakt. We hebben er namelijk een winterse zandpop van gemaakt. We hopen dat JW er gelukkig mee is. We moesten nog 2 gezegdes uitbeelden, en net zoals vorige keer: er mag geraden worden. Knal je reactie maar onder de foto, en de winnaar mag ons straks altijd uitnodigen voor een lekker etentje, we komen graag.
Dit was het laatste stukje, en we willen jou hartelijk danken voor je trouwe leesgedrag. We hopen je gauw (bij dat etentje) te zien en te spreken!
XXX
Nicolien & Bouk

Reacties

Reacties

Mariëlle

Hebben jullie honger ofzo?

Fijn weeshuis verhaal en genoeg glimlachjes!

XX

Frank

Bouk! Ik heb voor jou en adje de 27e een etentje georganiseerd. Jullie zijn van harte welkom.

Wist je dat Sri Lanka trouwens één van de hardst groeiende economietjes is van de heule wereld??
Wij zitten volgens tt pagina 115 sinds gisteren weer in een recessie. :)
Mogelijk kan adje als hij klaar is met studeren geld inzamelen voor voor ons bejaardeleventje in de Westerweren.

Nog veel plezier daar de komende dagen. Ik heb Bram al veel over jullie verteld.

Kussie Kussie

Lonne

Weer een super mooi verhaal en mooie foto's!
Ik herken een paar van de uitspraken ;)

Tot snel! Dikke kus

Janne

Ik heb zo'n gevoel (noem t een telepatische gave) dat jullie t wel zouden waarderen om na terugkomst een keer thais bij ons te komen eten zodat jullie onder het genot van een phat thai nog wat verder kunnen uitweiden over jullie belevenissen!? Mooi verhaal; classic surfbabe die nico, epic swell daar??
KUS!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!