lekkerlevenisdeleus.reismee.nl

...op het adembenemende eiland

NU VOORAL RUSTIG BLIJVEN!!! BLIJVEN ADEMEN!!!
Oh ok....eh.... NU ADEMEN DAN! NEE, RUSTIG BLIJVEN!
HOORT U MIJ?? RUUUUUSSSSSSSTTTTIIIIGGGGG BLIJVEN!!!!

hoor ik, terwijl ik in de wachtkamer van het ziekenhuis zit. Een zuster probeert heel hard haar best te doen iemand te kalmeren en ik vraag me af of het werkt. Zou het bij jou werken?
We zijn in Nederland geweest voor 3,5 week. Al met al een goede beslissing. We zijn erachter gekomen dat Bouke veel last heeft van hyperventilatie (hoe kom je eraan?) en hopen dat we samen in Sri Lanka kunnen blijven. Daar gaan we tenminste ons best voor doen.


Voorlopig hebben we geen plan en daar houden we ons dan ook strikt aan. We hebben een beetje op het tikkeltje vervuilde strand in Negombo geluierd, en hebben ons laten masseren. Bouke probeert een begin te maken van zijn nieuwe carrière als schrijver van cabaretprogramma's en Nicolien leest wat slechte blaadjes. We hebben biertjes gedronken en laten de fantasie de vrije loop gaan. Dit levert conclusies op als: 'dan moeten krabben dus wel communistisch zijn!'.

Daarnaast valt te vertellen dat we onze enige echte 1e badkamervriend richting kakkerlakkenhemel hebben gestuurd. Bouke probeerde hem nog levend te vangen en in het wild uit te zetten, maar daar kreeg hij geen kans voor. Nicolien stortte zich er met al haar agressie en vechtlust op. Hopen maar dat kakkerlakken zonder ledematen ook welkom zijn.*

We zijn op bezoek geweest bij het weeshuis waar we het geld voor ingezameld hebben en daar hebben we. .......eh ja ...ik hoor je hier vandaan denken: ....je hebt inderdaad nog niet het geld overgemaakt....en je voelt je terecht lullig....zeker na 3x vragen.... En nee, je hebt geen enkel excuus... PAK DIE RANDOMREADER!! Overmaken...jij...nu! Sterker nog....ik schrijf geen woord over al die fantastische kinderen zolang jij die euro's nog niet hebt overgemaakt (sorry mensen die wel netjes hebben overgemaakt). Sterker nog : ik publiceer over 3 weken een lijst met wanbetalers! Punt.


We zijn daarna het binnenland verder ingetrokken om de culturele 3hoek te bezoeken, en wij zijn tot de conclusie gekomen dat wij sommige dingen wel, en sommige dingen niet zo leuk vinden. Wel vinden wij leuk: natuur, beesten en lieve mensen. Gebouwen die er ooit gestaan zouden moeten hebben en oplichters vinden wij niet leuk. Na al dat cultureel gesnuffel hebben we ons (zoals we heel Sri Lanka doen) verplaatst met de lokale bus richting het volgende strand. Voor de Google Maps liefhebbbers bevinden wij ons sinds gister in het schitterende Uppavelli. De locals proberen ons al 2 weken duidelijk te maken dat we midden in het regenseizoen zitten, maar aangezien ik nu dit stukje zit te typen met zout water van de zee op mijn handen en het zonnetje op mijn hoofd, snap je wel dat wij er gewoon niet in geloven....


Met meer dan de opdrachten zal ik je niet vermoeien:
Eén opdracht hebben we in Nepal nog kunnen voltooien. Een opdracht van Ferry om met lokaal fruit te jongleren op een religieuze spot. Nou, die opdracht heb ik met beide handen aangegrepen (snap je hem?). Op een zeer religieuze plek in Kathmandu (apentempel), heb ik, onder het bekijks van wat kinderen, staan jongleren met een mix van mandarijn/sinaasappelachtig fruit.. Het bewijs is te vinden op de foto. Op Sri Lanka hebben we de kinderopdracht van Arne kunnen verbeteren. De foto met zoveel mogelijk kinderen is nogmaals gelukt en bijgevoegd. Van het kwartetspel van Dian heb je al een voorproefje kunnen zien, en deze opdracht is volledig af. We hebben 11 kwartetten gemaakt waaronder gekke straatscènes, lieve kindjes, wat past er op een fiets, hoeveel is een euro en waar slapen wij. Ondanks de niet behaalde badmintonopdracht hebben we toch een aanzienlijk bedrag overgemaakt gekregen van Gjalt. Bij deze bedankt namens de kindjes!
1) Op de foto met een Russisch snoepje (Ernst) 10,- Opdracht geslaagd!
2) Foto van lokale zelf gebrouwen drank in Mongolië 10,- Opdracht geslaagd!
3) Kaartje knippen in de trein (Lonneke en Bart) 10,- Opdracht geslaagd!
4) Langere chinees dan Bouke zoeken (Jelle) ?? Opdracht geslaagd!
5) BBQ'en met de plaatselijke bevolking (Jeannete) ?? Opdracht geslaagd!
6) Maak het logo van SV Someren (Jos en Ans) 15,- Opdracht geslaagd!
7) Doe de lokale volksdans (Marlies L) Opdracht geslaagd!
8) Maak een kwartetspel met foto's (Dian) 30,- Opdracht geslaagd!
9) Op de foto met zoveel mogelijk kinderen (Arne) Opdracht geslaagd!
10) Jongleren met lokaal fruit op religieuze plek(ferry) Opdracht geslaagd!
11) Op de foto met plaatselijke vuilnismannen (Marielle) Opdracht geslaagd!
12) Beeld spreekwoorden uit (Merle en Jochem) 35,- opdracht loopt
13) Doe 'het dansje' overal (grote groep vriendjes) opdracht loopt
14) Badmintonnen met lokale badmintonners (Gjalt en Jelle) Niet gelukt?
15) Koop een kerststal (Hetty en Nico)
16) Nu niet meer ziek worden (Jeanne) opdracht in volle gang
17) Maak een sneeuwpop (jw)
18) Chips eten met straatkinderen (Yvon)
19) Op de foto met 50 kinderen met lolly (Ton)

Tot lezens!
Xx Nicolien & Bouk


* Bent u aangeslagen door dit dierenleed en wilt u dit direct beëindigen ? sms dan agressieenvechtlustinwillekeurigebadkamersverspreidoversrilanka UIT naar ons mobiele nummer.

Reacties

Reacties

Lonne

Klinkt goed schatjes!!!
Ben, terwijl ik op de uni zit en mijn tengels er net bijna afgevroren zijn, totaal niet jaloers ;)

Kus

Mariëlle

Fijn een verhaal! en wat voor verslag weer, ik zie nieuwe carrieremogelijkheden..

Kroelies!!

Trudy

Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben! En je gelooft het niet, maar ik kom 7 december ook gewoon naar Sri Lanka! Ik ben zeer benieuwd! Misschien kom ik jullie nog wel ergens tegen ;-)
xx

Mer

Ha, wat goed weer wat van jullie te horen. Bouke je moet echt gaan schrijven joh, lach me rot. Xxxx

bart

Heey!!

Super om te lezen dat het allemaal goed gaat!!

Nog heel veel plezier en tot 2e kerstdag?!?

kus

ps. nog veel smsjes ontvangen ;)

Jos en Ans Wijnen

Hoi Bouke en Nicolien,

Hier 2 wanbetalers: sorry, sorry, helemaal vergeten onze bijdrage over te maken.
Hebben we vandaag meteen gedaan, want we hebben de foto's gezien van Bart en Lonneke en wij zijn meer dan tevreden. Geniet nog van jullie reis en tot ziens.

jos en henny Clerx

Gelukkig gaan jullie "gewoon"door!
Nog veel succes en sorry, wij gaan nu pas geld overmaken!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!