lekkerlevenisdeleus.reismee.nl

Opdrachten Update!!!

Jawel, iedere week zit jij te checken of jouw opdracht al is volbracht. Elke 3 weken staat er al op die lullige manier: opdracht loopt. Jij bent al weken aan het sparen voor het weeshuis, maar enigszins bewijs dat die 2 al daadwerkelijk zijn begonnen aan jouw opdracht is nergens te vinden. Tijd dus voor onze enige eigen: Opdrachten Update!!

Maak een kwartetspel met foto's (Dian)

Inmiddels hebben we een aantal categorieën bedacht die ongeveer om de dag wisselen, maar een aantal categorieën zijn er: plaatselijk vervoersmiddel, lieve kindjes, hoeveel geld is 1 euro, wat past er op een fiets, rare dieren(psssst... en zelfs een categorie gestolen goederen) etc. etc. Als bewijs hebben we 4 foto's van deze opdracht toegevoegd aan de fotopagina's.

Beeld spreekwoorden uit (Merle en Jochem)

Ook deze opdracht is in volle gang, maar deze is iets specialer, WANT we hebben jouw hulp nodig. Merle en Jochem hebben een aantal spreekwoorden voor ons opgeschreven die wij moesten uitbeelden. Nu kunnen we natuurlijk gewoon schrijven wat hebben uitgebeeld, maar het is natuurlijk leuker als jij raad welk spreekwoord we hebben uitgebeeld! Op deze manier zien wij, en Merle en Jochem ook, of we het goed genoeg hebben gedaan om het geld te verdienen. Dus reageer op de foto's!!!!

Doe 'het dansje' overal (grote groep vriendjes)

Nou ja, overal is misschien niet helemaal gelukt, maar we hebben wel gedanst op een aantal mooie memorabele plekken (o.a. voor de Hermitage, op DE muur). Zoals je natuurlijk algehoord hebt op CNN, we hebben ook gedanst op Mount Everest Basecamp. Dit behoeft enige uitleg...: Basecamp ligt op een hoogte van 5200 m. Als je bedenkt dat je hoogteziekte kunt krijgen vanaf 3000 m, en je eigenlijk vrij rustig aan moet doen vanaf dat moment, begrijp je dat deze 10 seconden dansen nogal pittig was. Geniet van het filmpje (en het uitzicht), wij gaan op zoek naar de volgende 'dans plek'.

voor het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=FGJYqIgxFaA

(flimpje doen we later toevoegen aan filmpjes)

Ps: links boven is de Mount Everest.

Op de foto met plaatselijke vuilnismannen (Marielle)

I have one velly special one fol you: Nicolien met een Chinese vuilnisman. Ondanks dat de schattigheid ervan af spat (de man nam er zelfs zijn hoed voor af) vinden wij dat er vast nog wel een betere te vinden is voor de opdracht. Vandaar: opdracht is gelukt, maar er komt nog een betere aan!

Badmintonnen in Lhasa (Gjalt en Jelle)

Jawel, de eerste opdracht die mislukt is. Wel hebben we badminton gespeeld in China met wat recreanten, maar dat was de opdracht niet. En helaas hebben ze in Lhasa nog niet gehoord van deze sport. En geloof me , ik heb het uitgebreid met gebaren uitgebeeld, maar ik geloof dat sporten in deze 3600 meter hoge stad niet heul populair is.

Op de foto met zoveel mogelijk kinderen (Arne)

Ook zo'n opdracht waarvoor we al wel een aantal pogingen hebben gedaan. En ook deze opdracht is gelukt, maar..... zoveel mogelijk kan altijd nog gebeuren, dus wie weet komen er nog meer! Een voorproefje is alvast te vinden bij de foto's!

We hopen dat iedereen weer een beetje gerust gesteld is, en zodra je opdracht geslaagd is hoor je het snel!

Xx Nicolien & Bouk

JW

Wat een smoesjes voor op dat Basecamp zeg:p Ik zeg verbinken! Hier is het rustig... kip dood, 2 er weer bij. We houden de oliebollen apart! Kus

Yvonne en Aart

Verblijven zelf momenteel op Hawaii maar volgen ook daar jullie belevenissen.

Marielle

Trots!